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-rw-r--r--prototypes.h26
1 files changed, 16 insertions, 10 deletions
diff --git a/prototypes.h b/prototypes.h
index 6b97c03..3bd511a 100644
--- a/prototypes.h
+++ b/prototypes.h
@@ -1,6 +1,8 @@
#ifndef PROTOTYPES_H
#define PROTOTYPES_H
+#include "constantes.h"
+
void Fmenuprincipal (SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions);
void Fchangersurlignage (int Vmode, SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions);
int Fentrermode (int Vmode, SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions);
@@ -16,36 +18,40 @@ void Fdechargerimages (SURFACES *surfaces);
void Finitialiserpositions (POSITIONS *positions, SURFACES *surfaces);
void Fblitterennemis (SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis);
void Finitialiserpositionsennemis (SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions,int Vnbennemis);
-void Fattaquer (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int *Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis,int*Vtour);
+
+/* actions */
+enum action_state_t Fattaquer (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis);
+enum action_state_t Fselectionnermagienoire (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[], int Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis);
+enum action_state_t Fselectionnermagieblanche(SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[], int Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis);
+enum action_state_t Fselectionnerobjet(SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis);
+enum action_state_t Fmagieelement (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[], int Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis, int element);
+enum action_state_t Fmagiesoin (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[], int Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis);
+enum action_state_t Fpotion(SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[], int Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis,OBJET *objets,int type);
+enum action_state_t Fether(SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[], int Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis,OBJET *objets,int type);
+
void Fremplircompetencesallie (PERSONNAGES persos[]);
int Fcalculernbennemis ();
void Fchoisirtypeennemis (PERSONNAGES persos[],SURFACES *surfaces,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis);
void Fremplirennemis (SURFACES *surfaces,int Vnbennemis,ENNEMIS ennemis[]);
int Fcalculerdegats(PERSONNAGES persos[], int Vtourallie,int *min,ENNEMIS ennemis[],int selection,int camp,int type);
-int Fcalculersoins(PERSONNAGES persos[],int *Vtourallie,int *min,ENNEMIS ennemis[],int selection);
+int Fcalculersoins(PERSONNAGES persos[],int Vtourallie,int *min,ENNEMIS ennemis[],int selection);
void Fchangercurseur (SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions,int selection,ENNEMIS ennemis[]);
void Fchangercurseurennemis (SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions,int selection,ENNEMIS ennemis[]);
void Fchangercurseurpersos (SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions,int selection,PERSONNAGES persos[]);
void Fafficherdegats (SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions, int degats,int camp, int cible,PERSONNAGES persos[]);
-void Fremplircompetencesennemis (ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis);
-void Fselectionnermagienoire (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int *Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis,int*Vtour);
-int Fmagieelement (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int *Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis, int element,int *Vtour);
void Fblitteractivedesactive (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,ENNEMIS ennemis[],int selection);
void Fchangeractionselectionnee(SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions,int selection,int page,int nbactions,int type,OBJET *objets);
+void Fremplircompetencesennemis (ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis);
void Fblitterpvcible (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,ENNEMIS ennemis[],int selection);
void Fblitterpmcible (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,ENNEMIS ennemis[],int selection);
void Fchangermagienoireselectionnee(SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,int selection,int page,int nbactions);
-void Fselectionnermagieblanche(SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int *Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis,int *Vtour);
void Fchangermagieblancheselectionnee(SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions,int selection,int page,int nbactions);
void Fblitterpmpvpersos(SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int selection);
-int Fmagiesoin (SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int *Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis,int *Vtour);
void Faffichersoins (SURFACES *surfaces, POSITIONS *positions, int degats,int clan, int cible,PERSONNAGES persos[]);
void Fremplirobjets(OBJET *objets);
-void Fselectionnerobjet(SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int *Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis,OBJET *objets,int*Vtour);
-int Fpotion(SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int *Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis,OBJET *objets,int type,int*Vtour);
-int Fether(SURFACES *surfaces,POSITIONS *positions,PERSONNAGES persos[],int *Vtourallie,ENNEMIS ennemis[],int Vnbennemis,OBJET *objets,int type,int *Vtour);
void Fblitterfond(SURFACES* surfaces);
void highlight_current_character(SURFACES *surfs, PERSONNAGES persos[], int character_idx);
+void unhighlight_prev_character(SURFACES *surfs, PERSONNAGES persos[], int character_idx);
void Fblitcoloredselection (SURFACES surfaces[],POSITIONS positions[],int Vtourallie,PERSONNAGES persos[]);
Uint32 obtenirPixel(SDL_Surface *surface, int x, int y);
void definirPixel(SDL_Surface *surface, int x, int y, Uint32 pixel);